Headerbild

Information privatryttare

Parkering av hästtransport för i och urlastning SKALL ske på planen mellan stallet och utevolten. Sopa ej ut hästbajset från Trailern på Gårdsplanen.

Teorilektionerna är fördelade över Rid terminen se schema på hemsidan. Detta innebär att privatryttarna har chansen att komma in i ridhuset även under vardagkvällar.

Det finns uppbindningsplatser där man kan göra i ordning sin häst inför lektion, träning osv.

Använder Du duschspiltan kostar det 30:-/ duschtillfälle.

Fråga ALLTID innan du ställer in din häst i stallet.

Ridskolehästarnas boxar användas ej för tillfälliga uppstallningar.

Betalning för  duschspilta, lektioner mm skickar vi hädanefter faktura på.

Vid  organiserade träningar( Utbildad tränare med F-skattsedel el företag) så betalar alla ekipage 165:-/ st/dag i ridhushyra.

OBS!! För att kunna lägga in på Hemsidan ska bokningarna komma in Fredag senast kl:11.00.

Du får sätta upp eller två hinder i ridhuset utan att boka , naturligtvis i samråd med övriga ryttare i manegen.( Kom ihåg att ta hänsyn till dina medryttare)

Longering, tömkörning eller att släppa häst i ridhuset måste bokas två dagar i förväg för planeringens skull. Max 30 min /gång.

Även träningar skall bokas 2 dagar i förväg.

ÖPPETTIDER

Måndagar 07.15-20.30

Tisdagar 07.15-21.15

Onsdagar 07.15-21.15

Torsdagar 07.15-21.00

Fredagar 07.15 – 18.45

Helger 07.15 – 18.30 om ingen som kommer utifrån kommit till 18.00 så stänger vi stallet.

Vid lov gäller följande tider:

Måndag-Fredag kl: 07.15-18.30

Helger 07.15 – 18.30

Ring gärna i förväg om Du tänker komma och rida, teorischemat gäller med reservation för ändringar.

För att underlaget i Ridhuset,Utebanorna ska hålla länger så MOCKAR man efter sig!!!!!!!!!!!!

Nu kan du även swisha ridhushyra,anläggningskort 1236992051

Om anläggningen under en period måste stänga pga smitta eller annan orsak som klubben ej kan råda över. Återbetalas ej hel eller del av anläggningsavgiften.

Medlemsavgift: Jun:295:-,Sen:495:- ,Fam: 495:- för en i familjen,därefter 235:- för varje i fam.

Du har väl betalat medlemsavgiften för 2024? Bankgiro 422-4119 Swedbank

Vid alla organiserade träningar på anläggningen där ridhuset bokas för tränare med Företag el F-skatt sedel skall alla betala 165:-/st och dag oavsett om man har anläggningskort.. Gäller även för de som är permanent uppstallade på klubben.

Utan anläggningskort betalar man 110:-/ dag medlem. Man skriver upp sig på anslagstavlan mittemot duschspiltan vad man gjort på anläggningen,sedan får man en faktura på det.

Observera att det är FÖRBJUDET att ha hundar lösa på anläggningen detta på grund av att det medför en ökad olycksrisk samt att det är många som är rädda för hundar.

OBS! Under ridskolans verksamhet vill vi ej ha hundar på läktaren.

VI HAR EN RÖKFRI ANLÄGGNING

Adress